Jaro je tu! Nejvyšší čas začít s pohybem

S prvními jarními paprsky nás to láká ke změnám. Do krve se nám nalévá energie a máme chuť vyběhnout, tedy teoreticky. Máte stejné pocity a nevíte, jak se odhodlat a opravdu začít něco dělat? Do léta tolik času nezbývá, abychom si postavu zpevnily a případně ještě něco zhubly, je tak opravdu nejvyšší čas. Poradíme, jak se do toho konečně pustit. 

Ujasněte si, co vlastně chcete

Potřebujete se dostat do kondice, zpevnit postavu, potřebujete zhubnout nebo se jen odreagovat? Podle toho si vyberte druh pohybu. Zatímco některým ženám bude stačit jít si zaběhat, jednou týdně si zacvičit jógu, jiná bude potřebovat třikrát týdně lekce boxu. Důležité je se do ničeho nenutit a všechno dělat s chutí. Nestyďte se plnit si sny. Pokud jste chtěla být baletkou, proč se nepřihlásit na lekce baletu pro dospělé? Pokud jste chtěla tancovat, najděte si hodiny v okolí a přihlaste se. Aby vás odhodlání hned neopadlo, pamatujte i na finanční náročnost vybraného sportu. Někde bude stačit vstupní poplatek, jinde budete muset zainvestovat do sportovního vybavení.

Neotálejte

Zbytečně to neodkládejte a neříkejte si, že začnete až od příštího týdne. Vybrat gymsack na záda na civčební úbor zvládnete během pár minut,  přihlásit se na nezávaznou hodinu (nebo její část) také můžete zrealizovat hned a první krok máte za sebou. V den cvičení bude stačit se dobře vyspat, nepřejíst se a těšit se.

Tip: Sbalte si věci už ráno, ať se nezdržujete a ať vás při balení nepřejde odhodlání.

Vybavte se

Pořiďte si potřebné vybavení, určitě budete potřebovat tepláky a tričko, pro začátek bude stačit bavlněné tričko, později třeba zjistíte, že budete potřebovat spíše funkční oblečení, a tak zainvestujete více. Jako motivaci ke cvičení vám může pomoct také koupit vtipná trička s nápisy, které vám vždy zvednou náladu. Nebo si pořiďte tričko s motivačním nápisem. Stačí se obéci a odhodlání je zde.

Když to jinak nejde

Pokud se vám do cvičení stále nechce, slibte si odměnu. Po prvním cvičení běžte někam, kam se vám naopak chce. Na kafe s kamarádkou, do kina, do obchodu pro nějakou drobnost (ne sladkost!).

Ani jedna z variant nepomohla? Ještě je tu možnost dohodnout se s instruktorem na individuálních lekcích. Toto je samozřejmě dražší, ale výhoda k nezpalacení je ta, že jsou vám lekce doslova šité na míru, v době kdy vy chcete.

Jestli vás neláká ani to, zkuste to pozvolna a začněte třeba s procházkami. Pořiďte si krokoměr a dobré boty, pro začátek mohou stačit klasické dámské polobotky a dejte si cíl, že každý den ujdete určitý počet kroků. Zkuste nejprve 3 tisíce metrů, poté 5, za cíl si můžete dát, že budete chodit 10 tisíc kroků denně. Od chození můžete přejít k běhu a nakonec vás to třeba přiměje k dalšímu druhu sportu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *