Menstruace a jídelníček

Křeče v podbřišku, výkyvy nálad, návaly, bolest prsou, hlavy. Každá žena tyto symptomy pozná, řeč je o menstruaci. Pomáháme si různě. Klidovým režimem, teplem, popíjením bylinných čajů. Pomoct nám ale může i úprava jídelníčku. 

Co jíst v období periody?

Křeče lze zmírnit přidáním vápníku a hořčíku do jídelníčku. Hořčík obsahují banány, ale třeba celozrné pečivo. Vápník obsahují mléčné výrobky, mák a ořechy. 

Hormonální rovnováhu nám pomůže udržet sója a výrobky z ní. Obsahuje totiž fytoestrogeny, přírodní rostlinné hormony, které mohou tělu pomoct s udržením rovnováhy. Sóju je vhodné do potravy zahrnout už deset dní před začátkem menses. Navíc sója obsahuje vitamin B6, který mimo jiné vyživuje žlázy, které se účastní hormonálních procesů. Vitamin B6 nalezneme také v banánu, avokádu, špenátu či v oříšcích. 

Menstruaci často doprovází otoky, ty můžeme zmírnit omezením soli. Sůl totiž pomáhá zadržovat vodu v těle a  to není v období menses žádoucí. Solit můžete v tomto období méně a její přísun můžete omezit vyhýbáním se dochucovadel a některým minerálním vodám. 

Vhodné je do jídelníčku zařadit také kyselinu listovou. Tu najdeme v játrech, vejcích, luštěninách, v zelenině s velkými listy. Vařením se téměř úplně zničí již po chvíli, na což bychom neměly zapomínat.

Základem je poslouchat své tělo

Každé potřebuje něco jiného a řekne si o to. Poslouchat ho nemusíme jen, když má chuť na smažené, přepálené jídlo. To by mohlo způsobit pocit těžkosti a naopak nám v období periody jen přitížit. 

Rozmarýn do koupele

V období menstruce bychom se neměly přetěžovat a být v teple. Teplo uvolňuje a pomáhá zmírnit křeče. Vhodné je dopřát si koupel a přidat do ní rozmarýn. Nejenže odplavuje únavu, ale také podporuje prokrvení pokožky i svalů. 

MM

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *