Tipy jak efektivně pracovat z domova 

Práce z domova má spoustu výhod. Ušetříme čas potažmo peníze za dopravu do práce. Můžeme si chvíli přispat, jsme samy sobě pánem. Můžeme vyprat, kdy se nám zlíbí. Můžeme na nákup, když v obchodě není hodně lidí. Můžeme být celý den v teplácích apod. Počet nevýhod ale nezaostává. A vůbec nejtěžíší je být efektivní. Jak práci z domova zvládnout efektivně?

Čtenářka Veronika se nám svěřila se svou zkušeností:

„První dva měsíce jsem bojovala sama se sebou. Doma jsem měla perfektně uklizeno, vše, co jsem vždy chtěla doma dodělat, jsem konečně dotáhla do konce. Program v televizi jsem měla dokonale zmáknutý a o dění ve světě jsem měla svělý přehled. Jenže práce na úkor toho zaostávala a moje psychika byla den ode dne více blíže ke dnu. Večer jsem usínala s černým svědomím a ráno se probouzela s novým předsevzetím, které jsem ale pochopitelně nedodržela. Až mi to pomalu přerůstalo přes hlavu. Naštěstí mně to nedalo a přečetla jsem si několik knih o time managementu a o prokrastinaci a měla jsem jasno. Musím se změnit. Od té doby se držím strikních pravidel. 

Jak vypadá můj program? 

Vstávám přibližně ve stejnou dobu. Osprchuji se, dám si snídani a během ranní kávy si plánuj denní program. Pečlivě si zapíšu, co musím udělat a pozor, plánuji si i věci, které s prací nesouvisí. Jako nákup, vaření, žehlení a klidně i procházku nebo večerní film. Při plánování počítám i s časovou rezervou pro nenadálé záležitosti. Díky tomu mám přesný přehled, kolik času se můžu věnovat práci a pracuji tak efektivně. Vím totiž, za jak dlouhou dobu musím daný úkol stihnout. Dead line mám tak i třikrát denně a když jsem pod lehkým stresem, pracuji nejlépe. Večery a víkendy mám až na výjimky volné.”

Najděte si pracovní kout

Gauč, jídelní židle ani postel nesou k práci vhodné. Pracovní kout by měl mít dostatečné osvětlení, pohodlnou židli, prostor na místo a hlavně se vám musí líbit, jedině tak v něm zvládnete vydržet.

Nebuďte na sebe tak přísná

Jste jenom člověk, tak s tím počítejte. Flexibilní pracovní doba neznamená pracovat 24 hodin denně až do vyhoření. Neplánujte si ani, že budete poctivě pracovat osm hodin denně. Tolik jste nepracovala ani na pracovišti. Beztak jste si tu dala kávu, tu jste si popovídala s kolegou, chvíli jste se možná vyřizovala soukromé telefonáty a jindy jste třeba utekla z práce dříve. Raději si naplánujte, že budete pracovat 5 – 5 a půl hodiny a ty si rozdělte to několika pracovních bloků. Vždy si maximálně po půl hodiě udělejte krátkou pauzu. Protáhněte se, dej prádlo do pračky, umyjte nádobí nebo si uvařte kávu.

Zůstaňte v kontaktu s lidmi

Jistě, denně se vídáte s rodinou, to ale nestačí. Alespoň jednou týdně se potkejte s kolegy, třeba jen na kávě a proberte, co můžete osobně. Také choďte mezi lidi. Chodit na nákup ale nestačí, potkávejte se s přáteli a udržujte své kolektivní koníčky. Kontakt s lidmi je důležitý a může vám dodat nový impuls pro práci, která pak může být ještě efektivnější.

 

Sandra Š.
foto: pexels.com

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *