Homestaging – nutná součást prodeje nemovitosti

Každý prodávající si přeje prodat svou nemovitost co nejvýhodněji. Ne každá nemovitost je však ve výstavním stavu. Pokud by i ta vaše potřebovala nějakou tu rekonstrukci nebo alespoň úpravu, nepropadejte panice a seznamte se s pojmem homestaging. 

Homestaging se osvědčil jako velice efektivní prostředek k rychlému a zároveň profitabilnímu prodeji nemovitostí. Tuto službu při prodeji není radno podceňovat, v posledních letech se stává již nezbytnou součástí při prodeji nemovitosti.

Co je homestaging? 

Služba homestaging je příprava nemovitosti tak, aby působila co nejatraktivněji a oslovila co možná nejširší okruh potenciálních zájemců. 

Není nutné zdůrazňovat, že příprava nemovitosti k prodeji je nutná. Ovšem nestačí jen důkladný úklid nebo odstranění rušivých prvků (osobní fotografie, magnety z lednice). Pro získání zájemce se vyplatí vyvinout trochu větší úsilí.

Existuje mnoho způsobů jak interiér upravit. Homestaging přestavuje řadu úkonů a technik, od odstranění rušivých prvků interiéru až po profesionální prezentaci.

Někdy stačí jen pár drobných úprav, jako je například vhodné umístění dekorací, jindy vyžaduje stav bytu či domu větší změny či opravy, jako je vymalování celého interiéru, ale třeba i dveře. Ty samozřejmě vyžadují větší investici, ale mohou mít obrovský vliv na dojem zájemce, což se samozřejmě projeví na vašem výsledném zisku.

Pozor, i když se to na první pohled může jevit jako snaha o skrytí negativ nemovitosti, není tomu tak. Ostatně, chcete-li se vyhnout potížím, před kupujícím rozhodně nic neskrývejte! 

Emoce – to je, oč tu běží

Úkolem homestagingu je vyzdvihnout pozitivní prvky nemovitosti a učinit ji co nejpřitažlivější za účelem rychlého a co nejvýhodnějšího prodeje. Defacto se jedná o marketingový nástroj. 

Při prodeji nás ovlivňují pocity a emoce a o tom to je. Hezký obraz, zapálená svíčka, měkký pléd přehozený přes gauč, doplňky sladěné do ladících odstínů, prostřený stůl, čerstvé ovoce v míse. To vše působí útulně a může to přilákat i ty zájemce, kteří váhají například nad lokalitou nebo bezprostředním okolím nemovitosti. 

Kdy je dobré nechat to na odbornících

Jistě, každého napadne, že drobné úpravy zvládne sám. Uklidit byt, vymalovat a osadit byt doplňky zvládne dnes každý, kdo má jen trochu estetického cítění. Nicméně pokud se v aktuálních bytových trendech příliš neorientujete nebo nedisponujte dostatkem aranžovacích prostředků, je dobré se obrátit na odborníky. Existují firmy, které se specializují přímo na homestaging. Cena homestagingu se odvíjí od velikosti bytu a náročnosti úprav. Zpravidla se pohybuje v rozmezí 5 – 10 tisíc Kč. Pokud je však zapotřebí větších zásahů, jako například již zmíněné nové dvěře, může se cena vyšplhat i výše. Obrátit se ale můžete i na realitní kaceláře, některé tuto službu nabízejí jako součást prodeje. 

Sandra Špačková
foto: pixabay.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *