Jak odvodnit organismus bez přípravků? 

Každá to známe. Pocit nafouklého břicha, pocit těžkosti v břiše, celulitida, natékající nohy… Máme tendenci se hned odsoudit a říct, že jsme tlusté, ve skutečnosti však ale možná jen zadržujeme vodu. Převážně v době před menstruací v sobě ženy drží vodu. Co s tím? 

Dobrou zprávou je, že k odvodnění těla není zapotřebí žádných léků či přípravků. V naprosté většině případů stačí změnit životní styl. 

Naprosto zásadní je dodržovat správný pitný režim. Zní to jako paradox, ale abyste se odvodnila, musíte pít hodně vody. Tělo zadržuje vodu, protože je to jeho obranná reakce. Tvoří si tak zásoby vody a šetří si ji, protože má pocit, že jí dostává málo. Pijte čistou vodu, minerální vody a byliné čaje.

Sůl zadržuje v těle vodu. Soli bychom měli denně zkonzumovat 3 gramy. Průměrně jí však denně zkonzumujeme 12 gramů. Sůl se totiž nachází i tam, kde bychom ji mnohdy nehledali. Najdeme ji v pečivu, sýrech, uzeninách, ale především pak v prefabrikovaných výrobcích. 

U jídelníčku ještě zůstaneme. Pokud býváte nafouklá a máte pocit nateklých kloubů, vyhněte se konzumaci bílé mouky a cukru. Jeden gram sacharidů na sebe váže až tři gramy vody. Vyzkoušejte to alespoň na pár dní a uvidíte, jaký na sobě ucítíte rozdíl. 

Zvyšte přísun vitamínů a minerálů. Velkými pomocníky v odvodňování může být vitamín B6, hořčík a draslík. Proto konzumujte banány, ořechy, avokádo, rajčata, maso a listovou zeleninu. K odvodnění dobře poslouží i salátová okurka, meloun či česnek. 

Kromě toho přidejte do jídelníčku také byliny. Ke správnému vylučování vody z organismu přispívají zejména libeček, petržel, kopřiva, pampeliška, přeslička, svízel, borůvka či brusinka.

Nejen přísun tekutin a správná strava, neméně důležitý je i pohyb. Choďte pravidelně na procházky, cvičte jógu (se zadržováním vody pomůže zejména hormonální jóga). Od oteklých kotníků uleví také plavání či jogging. 

V neposlední řadě nezapomínejte na správné sezení. Zapomeňte na sezení ala nohu před nohu či jakékoli jiné překřížení nohou. Pokud je to jen trochu možné, sedávejte s nohama nahoře. 

Sandra Špačková
foto: picjumbo.com

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *